Alla inlägg under september 2009

Av lenie - 16 september 2009 17:52


Halvvägs in i din vilja

jag gör mig liten

i ett våldsamt behov av näring

 

 

 

 

Som en parasit

när jag mig hos dig.

Växer genom dig

inte ut från

men

inåt i symbios

 

 

 

 

Ditt behov är mitt

du äter mig ...

Av lenie - 12 september 2009 21:48


Förvandlad

Besegrad

Förundrad

över hur lätt jag gav upp


 

 

Hur ingenting längre är heligt


 

 

nya dimensioner.....


 

 

allt jag närt och samlat

begravt

utsuddat

ger inte längre mening


 

 

Viljestyrka ..

en vilja till styrka,

har jag inte


 

 

flyter med

och förvånas

över min egen

viktlöshet





Av lenie - 11 september 2009 12:49


Slingor av ljud och ljus

du bländar

värker i mina ögon

av dig ...

 

 

Vill närmare

vill in...

 

 

Toner lugnar

och

 

gör ont ...

 

 

Tårar glittrar i ett leende...

 

 

Bränner hål på min näthinna ..

 


Av lenie - 2 september 2009 09:19


Tystnaden river och sliter i mitt inre .. 

där orden 

försöker hitta en väg ut ....

ut

genom mina ovilliga händer 

 

ut genom en penna , jag inte håller 

förvägran...

eller bara stress 

över en situation ...

 

en uppgift 

jag först måste lösa 

 

lever i en tystnad 

jag inte tål 

talar för mig själv..

nynnar ...

 

försöker skapa 

en helhet 

där orden fattas mig

 

utan orden 

på pränt 

i en viss ordning

som blir det jag vill säga 

och 

känner 

 

Jag är utarmad

fattig ...

finns inte längre 

när orden 

tar en annan väg 

växer inåt ... 













 

Ovido - Quiz & Flashcards