Alla inlägg under mars 2010

Av lenie - 8 mars 2010 23:15




Jag lät mitt ansikte lysa 

över er 

och varde er nådig ... 



Ty mitt rike 

makten och härligheten ..


vilade i era händer 

era 

hårt slutna nävar 



Mitt dagliga bröd 

fick jag ibland 

när ni förlät mig mina synder

och min skuld  


om jag inte lyste

lyckades

log

och betedde mig 

som andra ..


Var jag utom räckhåll 

för er nåd ..

och mindre trygg kan ingen vara 

än i min barndoms barnaskara 




Amen 




Av lenie - 5 mars 2010 22:44




Bakom frostigt glas 

rör sig stilla 

suddiga bilder 

som skjuter missiler 

mot gula fläcken 

under min iris ..


Aldrig har jag sett så tydligt 

det osedda 

i min oförmåga 

att se ..


Suddiga bilder ser jag 

och minns allt så glasklart 

spräcks av min blick

i tusen bitar 

tusen tankar 

som jag aldrig mer kan foga samman .. 



Ovido - Quiz & Flashcards