Alla inlägg under mars 2011

Av lenie - 29 mars 2011 23:01


Ich farshtej nitt ..


Emot mig kom du , långsamt 

glidande

i den takt du själv bestämt 


Jag valde att svälja 

Brinnande glöd och aska 

kylande is och kalla vindar 

för att hålla kvar 

det jag visste var förlorat 

och i min hjärna

förstorat



Ifrån dig gick jag

i min takt ..


Den långa vägen som blev 

den korta vägen av längtan ..

Den korta som blev den långa av sorg


Stängde mina dörrar 

och lät det bero ..


Bakom mina ögonlock 

kom du ändå alltid emot mig

i din egen takt

glidande


Som om inget hänt 

igen och igen 

i en evig cirkel 

fast oval

motsols 


Brinnande mot mitten av mitt rike .


Ish farshtej a bisl







Av lenie - 29 mars 2011 22:12



Där ...

Samlat i min mun 

låg alla orden.

de svåra

de jag aldrig lärt mig uttala..



Tysta och avvaktade 

bara låg de där stilla ..


Och jag brann 

av galenskap och kärlek


I längtan att fånga 

små ljud mot min tungspets 

som kunde göra mig förstådd 

betraktad 

funnen.. 


Det som jag väntat 

undrat,önskat och tänkt ..

för stort att bära

reducerat till älvornas

eteriska dans

pressat mot mig ..


Så hårt och krävande

att jag borde splittrats

i tusen och åter tusen bitar ...


Den talande tystnaden 

som endast viskar inåt

där lever jag i rädsla att

orden ska förgöra mig 

att känslan i mina ord

ska förta verkligheten 

som leker utanför min kropp ..






Av lenie - 20 mars 2011 23:15


 

I min puls 

I mitt brinnande hesa 

skoningslösa

skri efter det som gömdes längst in


En hatfylld saknad  ..

och ett naket hjärtas 

önskan om att beskyddas 



Det som aldrig förlösts 

aldrig hittats 

som log varmt därinne

under vingen 

skyddat av värmande dun 

vilandes i trygghet ..


Kändes som tårar ...

Heta 

rullandes över torra nariga kinder .

De jag begravt och gömt under 

lager på lager av bomull och fetvadd

puder och rouge . 

Av lenie - 12 mars 2011 00:46


Som om du bara kom ..... 

inpå och bjöd ut dig 


Bakom varenda sten 

varenda buske 

fanns ditt mjuka leende 


som pålar 

stötandes 

molandes ..


som sandpapper 

bildade små kliande sår .. 

av värme och friktion ... 


Och jag såg dig ... 

rakt igenom 

såg jag dig 


explodera 

implodera 

i exakta mått

på sekunden

så in i helvete perfekt 

att jag bara måste vekna 

vända känslorna rätt 

och le när det passar sig .. 








Av lenie - 6 mars 2011 23:51



Aldrig förr har kyssar smakat 

som rök och våta drömmar .

Av jord , salt och gräs

är du skapad 

för mig , av mig 

enbart för min njutning


Mattvitt solkysst 

svullet och lutande i rosa 

svidande .

mot det mörka 

oåtkomliga 

 

långt ner i halsen 

bränner det 

du du du 

som i dude 

fast kortare , mer av längtan

 

Jag älskar ...

tanken på dig 

bilden jag skapat 

där du lever 

formad som våt lera 

under mina händer 


I dig vill jag drunkna 

hos dig vill jag dö.. 




Ovido - Quiz & Flashcards