Alla inlägg under november 2009

Av lenie - 24 november 2009 11:50


Jag söker sanning..

lögnen är alltid närmare

lättare att fånga ..


Jag är inte rädd att möta sanningen

men

lögnen skrämmer mig till döds .


Ge mig en sanning

vilken som helst

en vacker sanning

eller

en som gör ont ..


Jag ska ta den till mig

vårda den

älska den ..


För en smärtsam sanning

kan aldrig göra lika ont

som en aldrig så vacker lögn ..


Ljug mig full eller var tyst

lögnen är alltid närmast ..


Av lenie - 15 november 2009 22:31


Låter min hud blandas med din

porernas öppna fuktiga seende


Din värme blir min värme

en förlängning

en saknad


Blundar och räds..


låter mitt hjärta i hemlighet vila

mot ditt hjärta


Andas i staccato

fast i tysthet


Intalar mig..


Att kärlek inte gör ont ...




Av lenie - 12 november 2009 00:10



Utan att dö , vill jag drunkna

med vidöppen blick ..

och

mitt i ett skrik ..

finns ..

en längtan

efter smärtan

som fogar samman

håller ihop


Syresätt mitt blod

igen ..

jag räknar till tre

och till fem och till tio

om du vill

håller hårt

och räknar på mina fingrar..

de nedbitna naglarnas paradis


blodiga fingertoppar

som känt

som vet

att man också kan dö

utan att drunkna






Av lenie - 7 november 2009 22:51


I min spinalvätska simmar ropet på hjälp

som ett SOS

klarrött lysande , ljudande ..


Jag är uträknad från början

uppgiven och undergiven


Så jävla dominatrix

in my dreams ..


Ett pip från en fångad,  nästan livlös mus ...

med min röst , mitt tonläge

hör jag mig själv ...


in mellan kotorna i ryggen , som en smärta att döva

med

sprit , knark och cigaretter

i överflöd

begrav mig i tobak , Frenet Branca och amfetamin


Jag är din, din och din

om ni köper mig dyrt , högt och heligt ...





Ovido - Quiz & Flashcards