Direktlänk till inlägg 1 februari 2012

Besame mucho

Av lenie - 1 februari 2012 23:30


Jag gick på händer genom öknen

kröp genom snö och törntaggar

söderbränd , frusen och med rivsår längs min kropps konturer 

pratade mig ur eller teg mig igenom din tystnad


Till vilken nytta och i vilken föreställning spelade jag.. 

Cirkusapa eller lindansös? 


De levandes spel är för dem som hör orden

de som kastar guld i redan grävda gravar 


De dödas spel är för länge sedan över

täck mig med en filt och låt mig vila  i stillhet


Finns det något kvar när nattens mörker lagt sig över

Då, när bara knarret under dina väl valda skor promenerar förbi

och bort ..

under vintergatan som är evig och blossande raketer i fjärran 


Jg vill sjunga dig vackra toner , ge dig ord du stöter bort 

ett puzzel med 3000 bitar vill jag bygga för att veta vem jag ... 


jag har på mig mitt dok , lägger mitt hår på spolar 

utan stay-ups och sylvassa klacka är jag ingen

det passar mig så dåligt och jag önskar dig tillbaka i ett älskandes hat 

din avgång ,din resa och ditt slutmål  ...en gång och igen .. tills inga fler tåg går .


Jag plockar dig förgätmigej diagonalt på din äng bakom huset 

och du glömmer mig aldrig ... i den annan dimension, i ett annat liv 

finns jag kvar som din egen osaliga ande 


När vi är åter och tillsammans ,som ett par skor som glömde knytas upp ... 

 Lägger du en filt runt mig och ber mig skjuta .. i slow motion hör jag det du tänker

och aldrig mer blir livet som förrut ... i min filt av ylle vilar jag , blodröd på ytan där inga tankar finns kvar .. När du sköt ditt sista skott . 


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av lenie - 7 januari 2016 02:09

  Rullarndes mellan ha och att vilja mer förlorad i orden och välmeningen varma klädnad våldtog jag dig förde jag dig dit där ingen kan ta dig ifrån mig   där, där kärleken till det mänskliga  har sin början och sitt slut rullade ...

Av lenie - 17 april 2012 16:09

  Frostnupet hjärta och blodet pumpar is Hjärnan når när som helt sin kokpunkt som en vulkan sköljandes eruptiv magma  pulserande   Det varma kan aldrig smälta det frusna jag är rädd att gå sönder  att huvudet ska cirkulera mot mitt...

Av lenie - 17 april 2012 05:00

    I mitt fågelbo någonstans högt över takåsarna som Karlsson på taket .. lever jag utan vare sig kuckilimuckmedicin eller ångmaskiner ..  ångestmaskiner?   frysandes.. inifrån  Blå läppar och hackande tänder  och kylan i ett...

Av lenie - 22 mars 2012 22:19

Kan du tala till mig  med armarna viftandes  saliven rinnandes ner mot din slitna sjukhusskjorta.. Kan jag förstå vad du menar när du försöker? med cigaretten hängandes i din mungipa   och dina otydliga av droger förvillande lika ord Fr...

Av lenie - 16 mars 2012 00:33

  Avfallsförvaringens kärleksmöten viskandes vackerord fyllda med socker och marsankräm  och älskogens hetsande tjut i natten  fick oss ner till liggande  tätt och nära  svett och andning i lika delar  syre och salt ..   Ordlöst ,...

Ovido - Quiz & Flashcards