Alla inlägg under februari 2011

Av lenie - 24 februari 2011 21:44



Skrevande 

hopplöst raglande 

och skör 


Din hand , dina smutsiga fingar

ett rop på hjälp 

munnens rörelser

i panik 

fast i tystnad som ekade 


Rader av huvuden 

skakar , bortvänt nekande

vågar inte se , inte blunda

tittar ner och förnekar 


Ler för att jag inte vågar annat 

tror mitt leende ger dig mod

Fuck me ..

Mitt leende rasar broar 

spränger blodiga massor till döds


Mitt leende dödar dig längre in i hjärteroten 

än alla nej du någonsin fått 


Min falskhet ristar djupa mönster

i din blick 

på din hud 

min mun öppnas och stängs 

leendet dör 



Jag ser trevande bort 

liksom över ditt huvud 

och låtas inte se 

förnekar din exisens 

ser inte din hand

dina smutsiga fingrar

gripa efter värme

efter hjälp


Skakar nekande på mitt huvud

och tänker att du bedrar oss 

med din sorgsna blick 

och din bön om en krona eller två .. 










Av lenie - 21 februari 2011 20:29



Taktfast 

trummande 

över livslinjens smala korta flod

spelar din tumme

smekande

att livet försvinner

bakom måndag

tisdag

fredag

måndag igen .




Fläta mig samman 

bind mig till en hårt knuten hårpiska 

vräk mig ut

vräk mig över bord 

spotta efter mig och fräs 

så jag aldrig mer återvänder 


Tiden skälver tickande fram 

taktfast 

trummande

även över mitt livs ebb och flod 

ett djupt andetag 


sväljer din altruism 


låter dig vagga mig 

taktfast trummande 

ömt och innerligt

rakt in i den mörka varma

omfamning 

där jag tillåts sörja 

den tid jag förlorat . 















Ovido - Quiz & Flashcards