Direktlänk till inlägg 17 april 2012

Someone you love

Av lenie - 17 april 2012 16:09


Frostnupet hjärta

och blodet pumpar is

Hjärnan når när som helt sin kokpunkt

som en vulkan sköljandes eruptiv magma 

pulserande


Det varma kan aldrig smälta det frusna

jag är rädd att gå sönder 

att huvudet ska cirkulera mot mitten

i ett förtvivlat försök att hålla ihop mig.


jag borde binda en krans av klarröda rönnbär

och önska mig en kall vinter

jag borde andas luften 

fylla mig med snökristaller ..

andas varmt, varmt och kyla 

rök ur munnen ... 


jag borde tänka vår och värme 

sluta sträva bakåt

önska det som ligger framför


helt nära 

ligger jag i solsken 

skakande av köld


dansandes samba,rumba, tango och kärleksfull foxtrot

medan kyrkklockorna 

tankfullt och taktfullt 

viker hädan .. 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av lenie - 7 januari 2016 02:09

  Rullarndes mellan ha och att vilja mer förlorad i orden och välmeningen varma klädnad våldtog jag dig förde jag dig dit där ingen kan ta dig ifrån mig   där, där kärleken till det mänskliga  har sin början och sitt slut rullade ...

Av lenie - 17 april 2012 05:00

    I mitt fågelbo någonstans högt över takåsarna som Karlsson på taket .. lever jag utan vare sig kuckilimuckmedicin eller ångmaskiner ..  ångestmaskiner?   frysandes.. inifrån  Blå läppar och hackande tänder  och kylan i ett...

Av lenie - 22 mars 2012 22:19

Kan du tala till mig  med armarna viftandes  saliven rinnandes ner mot din slitna sjukhusskjorta.. Kan jag förstå vad du menar när du försöker? med cigaretten hängandes i din mungipa   och dina otydliga av droger förvillande lika ord Fr...

Av lenie - 16 mars 2012 00:33

  Avfallsförvaringens kärleksmöten viskandes vackerord fyllda med socker och marsankräm  och älskogens hetsande tjut i natten  fick oss ner till liggande  tätt och nära  svett och andning i lika delar  syre och salt ..   Ordlöst ,...

Av lenie - 24 februari 2012 11:00

  Med utsmetat läppstift karmosinrött som skär bittert mot min lila och gröna ögonskugga  på ögonlocken och den nästan blå huden..   Inga leenden men en solid tystnad som vänds utåt.. blicken stadigt riktad framåt rör mig...

Ovido - Quiz & Flashcards