Direktlänk till inlägg 1 februari 2012

Jag ser dagarna komma och så springer de förbi ..

Av lenie - 1 februari 2012 00:43

 

Långa avstånd mellan själ och hjärta

min kropp och det jag inte längre minns

Gummiband emellan ,omlott och trassligt 

bilder fladdrar fort och förbi


Hur såg du ut egentligen, förr

i min spegel ... den med ramar av guld

där jag vet du lyste , skimrade och lekte borderline och sköka 


Minnet av dina anletsdrag bleknar mellan mina iskalla fingrar

de som griper tag om det som inte längre finns,din försvunna bild ...

skakande som om bara mina händer grät i konvultioner av smärta 


Var finns du , var är du ...

hur ska jag hitta tillbaka till dig eller till de murar som kan skydda mig

stänga dig ute 

ge mig ro ... 


Hur ska jag hitta tråden mellan svart och vitt

guld och purpur

Hur ska jag stå ut med att du vinkar farväl utanför mitt tempel ..


Men mitt ihåliga huvud kan jag räkna in och räkna rätt 

sen kan jag inget mer än att för mig själv försöka minnas de färger 

du byggdes av ... upprepa och skriva ner till en aura av kärlek 

långt bort 

så nära 

jag hör dina lugna andetg några mil  bort och jag når dig inte .... 

Ett avslut värt att dö för ... eller ett beslut värt att leva för ...





 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av lenie - 7 januari 2016 02:09

  Rullarndes mellan ha och att vilja mer förlorad i orden och välmeningen varma klädnad våldtog jag dig förde jag dig dit där ingen kan ta dig ifrån mig   där, där kärleken till det mänskliga  har sin början och sitt slut rullade ...

Av lenie - 17 april 2012 16:09

  Frostnupet hjärta och blodet pumpar is Hjärnan når när som helt sin kokpunkt som en vulkan sköljandes eruptiv magma  pulserande   Det varma kan aldrig smälta det frusna jag är rädd att gå sönder  att huvudet ska cirkulera mot mitt...

Av lenie - 17 april 2012 05:00

    I mitt fågelbo någonstans högt över takåsarna som Karlsson på taket .. lever jag utan vare sig kuckilimuckmedicin eller ångmaskiner ..  ångestmaskiner?   frysandes.. inifrån  Blå läppar och hackande tänder  och kylan i ett...

Av lenie - 22 mars 2012 22:19

Kan du tala till mig  med armarna viftandes  saliven rinnandes ner mot din slitna sjukhusskjorta.. Kan jag förstå vad du menar när du försöker? med cigaretten hängandes i din mungipa   och dina otydliga av droger förvillande lika ord Fr...

Av lenie - 16 mars 2012 00:33

  Avfallsförvaringens kärleksmöten viskandes vackerord fyllda med socker och marsankräm  och älskogens hetsande tjut i natten  fick oss ner till liggande  tätt och nära  svett och andning i lika delar  syre och salt ..   Ordlöst ,...

Ovido - Quiz & Flashcards