Alla inlägg under augusti 2010

Av lenie - 7 augusti 2010 18:35




Det ekar högt av

krossat glas 

spridda drömmar 

mot betong

och mjukt gräs ..  

I samma takt mot min trumhinna 



Repris

och igen

i ultra rapid ...  


Bedrar jag mig själv .. 

Bakom lykta dörrar 

ljuger jag 

och tror 

utan minsta tvivel 

att jag lurat mig själv ..



Mot betong 

i slow motion 

faller min kropp ..


Klöser mig blodig

i ett storartat försök

att rädda min sanning .. 


There´s no use gettin riled , no how ..


Av lenie - 6 augusti 2010 22:54



Jag är 6 meter hög

så vacker i min gula klänning

mina rosa strumpor

trasiga röda gummistövlar

orangea själ 

och min fjäderboa ..

böljande


Frånvänd , roterad runt min bas

och närvarande , med regn i mitt hår 

som diamanter ..


Låt de glimma förevigt 

i din tanke 


Sticker små hål i mina fingertoppar

av smärtan i lyckan 



Minns mig sådan  ..

sprudlande

i regnbågens alla färger 

för .. 


Aldrig har jag skimrat så 


Ovido - Quiz & Flashcards