Alla inlägg under oktober 2009

Av lenie - 9 oktober 2009 12:07



Ärrad

Levrat blod

förlust ..


Benen är kvar

armarna ömma ..


Smärtan slår hål på min rädsla

släcker min törst

dövar min hunger ..


Blå , lila och gröngul

färgglad ...

som en tavla..

är jag ..


Ingen ler

igenkännande ...


för ingen ser

hur vacker jag är under ytan..


Hur nära huden jag finns..














Av lenie - 7 oktober 2009 10:48


Minuter , sekunder

dagar , timmar och år



en närhet

ett varande


I tidens gränslöshet

och kärlekens omöjliga möjligheter ...

Av lenie - 6 oktober 2009 00:31



Tomrum ..

 

 

 

 

Där jag borde stannat

där

tvingade jag mig att gå

 

 

 

 

Där jag borde skyndat förbi

där

stannade jag

 

 

 

 

Utan eftertanke ....

 

utan känsla

för vare sig rätt eller fel

 

 

 

 

Jag borde ropat dig tillbaka

smekt dig

kysst dig

vaggat dig, tätt intill

viskat att du betydde allt

 

 

 

 

Ingenting sa jag

visade ...


mina ögon döda

torra ..

 

 

 

 

Önskar du förstått min ordlösa vädjan

Mitt hemliga språk ..

.

 

 

Du försvann bakom och förbi ...


Tomrum

 



Av lenie - 2 oktober 2009 21:28


Pulserande i det glömda

döda


rött mot det mattvita

blir

rosaskimmer


Vill sträva inåt

smeka utåt


nå och vara tillgänglig


famlar mot

och trycker mig nära

det

våta , skimrande


finner en sårbar tröst

i

att nå mig själv ...

Av lenie - 1 oktober 2009 22:40


Varm sand

Vassa stenar

Taggar i diket där vi älskade om natten


 

 

Din drift genomtränger allt


 

 

I mina handflator

i min hud

bevaras spåren av din kropp

 

 

rispor ..


Ovido - Quiz & Flashcards