Alla inlägg den 18 januari 2010

Av lenie - 18 januari 2010 21:18


I begynnelsen var Ordet , Ordet var hos Gud och Ordet är Gud.
Kan man tycka och tänka 
Men märker man 
Vet man 
Tänker man ? …. 
Ordet är 
Tanken är 
Smärta och lyckan är .. 
Vad mer är ? 
Det man andas , äter , känner och bara finns i 
Önskar jag var en fisk i akvariet 
Mat , små korn singlandes ner mot min mun dagligdags 
Mot dig , din och din och din 
Vi blir alla mätta .. 
Dö och låt leva .. 
Ditt leende , speglandes mina tankar-
För jag är du i en lustig dualistisk sketch 
Lutandes åt alla håll i 73 grader  
 


I begynnelsen var Ordet

Ordet var hos Gud

och Ordet var Gudomligt 


Kan man tycka och tänka 

Men märker man

vet man

Tänker man ? …. 

att 
Ordet är Tanken är Smärta och lyckan är ..

Vad mer är ? 

Dö och låt leva .. 

låt leva och dö

Ditt leende , speglandes mina tankar-

För jag är du i en lustig dualistisk sketch 
  


Ovido - Quiz & Flashcards