Alla inlägg den 15 augusti 2009

Av lenie - 15 augusti 2009 22:52


Det dröjde innan du kom ..

i väntan gick jag 

långsamt 

och 

länge 

 

tiden stod stilla

men det visste jag inte 

förrän

 

du stod där framför mig

tog mig med storm 

 

lät mig bo bakom ditt bröstben 

 

och 

 lät mig andas 

 

vara 

 

drunkna 

i ditt leende

 

i ditt skratt .. 

Av lenie - 15 augusti 2009 21:28

Har jag varit i Smålandskogarna ... vackert och levande har solen smekt min hud .. vattnet i den lilla gölen i skogen renat mig .. och jag har levt på det jag funnit .. blåbär , kantarell , lingon .. potatis , lök .. sådant som gör mig glad .. och mätt .. :) ... smultron smältandes på tungan .. jag drömde om att bli eremit som barn (jag vet , det är galet) men det var mitt karriärsval .. och jag vill det fortfarande ibland .. som nu .. jag längtar efter daggvått gräs under fotsulorna .. huggormar på vägen ner till sjön .. grodor i gräset , t.om myggorna saknar jag ...och bara människor i utkanten av min tillvaro ... fast jag tror det stannar vid en dröm .. jag är en alltför social eremit för att lyckas :)

Ovido - Quiz & Flashcards