Alla inlägg den 20 augusti 2009

Av lenie - 20 augusti 2009 11:21


Du hette Jennie
Sa de

Du fyllde mig med äckel
Ogripbart
Utan rim och reson


 Ditt förakt för omvärlden
låg som en aura omkring dig

så tät att man kunde ta på den

se den ...
även i periferin

 


Din uppenbarelse
Vittnade
Om något farligt


Ständigt undanglidande


Och man såg
Att också du hatade


Det kanske var ditt hat jag hatade

och kanske ägde du
något jag ville varit

 

du var...


vacker
frisk

stark 

och 

fri att välja 

 

 

Jag hade aldrig hatat förut
Ingen hade jag hatat

 

Men Dig Jennie
Hatade jag på avstånd

Vettlöst och villkorslöst


Det brände mig inifrån

och jag gav dig skulden ...

 

Jennie 

 

Större än kärlek

kändes

hatet 

 

du visste aldrig att jag fanns 

 



Ovido - Quiz & Flashcards