Alla inlägg den 21 augusti 2009

Av lenie - 21 augusti 2009 10:12


Jag är en mycket gammal människa
som lever i dåtid
och
ett litet borttappat barn
I en vuxen kvinnas kropp

Jag leker med barn
Förstår vad de säger


För jag säger samma saker

och
Leker samma lekar

ole dole doff ....

app lapp sa att du slapp ... 



Håller min gamla dam
I handen
Natt som dag
Och läser hennes tankar
Ett helt liv läser jag
Både hennes och mitt

Jag sitter med vid vuxenbordet
Kan inte föra mig ..
Jag tappar alla ord
spiller sås
och tuggar med öppen mun

Jag vill tillbaka till barnbordets värld
Där tillåts jag vara jag
jag vet vad som förväntas av mig 

 

vi leker 

inte nudda streck

sparkar varandra på benen 

i skydd av duken 

och tävlar om vem som kan äta mest ... 



Jag vill sitta stilla
håll mig i handen
någon 

 

smek min åldrade

fläckiga

knotiga hand

 

önskar jag visste

tänkte och kände

att livet passerat



att jag kommit till ro
att orden tagit slut
och
livets sociala spel
förlänge sedan var över



Ovido - Quiz & Flashcards