Alla inlägg under augusti 2009

Av lenie - 15 augusti 2009 21:28

Har jag varit i Smålandskogarna ... vackert och levande har solen smekt min hud .. vattnet i den lilla gölen i skogen renat mig .. och jag har levt på det jag funnit .. blåbär , kantarell , lingon .. potatis , lök .. sådant som gör mig glad .. och mätt .. :) ... smultron smältandes på tungan .. jag drömde om att bli eremit som barn (jag vet , det är galet) men det var mitt karriärsval .. och jag vill det fortfarande ibland .. som nu .. jag längtar efter daggvått gräs under fotsulorna .. huggormar på vägen ner till sjön .. grodor i gräset , t.om myggorna saknar jag ...och bara människor i utkanten av min tillvaro ... fast jag tror det stannar vid en dröm .. jag är en alltför social eremit för att lyckas :)

Av lenie - 3 augusti 2009 21:55


Du har en doft 

som inte finns

 

kittlar mina sinnen

 

avsaknad 

 

varm hud ..

och kylig 

i samma smekning 

 

Du lever under mina händer

kupade

hållandes dig 

nära 

 

du har ingen doft

känner dig ändå dofta

djupt innanför 

 

som ett begrepp som aldrig 

någonsin 

existerat .. 

Doftar du ... 

 

 

 

 

 









Av lenie - 2 augusti 2009 23:11



tyst

och

stilla




för




 om jag skrek

skulle du förstå

att du vunnit

och

lämna mig

att själv slicka mina sår






värre än döden ... 






jag biter mig i tungan

så hårt att jag känner

smaken av järn

bubblande fradgande blod i min mun ..



 

tyst .....



i väntan på att du ska

utdela det sista

dödande slaget



 

så nära nu .....



 

förtryckt av min egen rädsla

för de upprepningar

som jag vet kommer



 

efter solsken kommer regn

och efter regn kommer solsken



ett , två , tre , på det fjärde ska det ske .... 

jag orkar inte det ....

igen och igen



 

så nära nu


närmare .....






 hans händer kring min hals

inte ett ljud tränger ut ur min mun




 

det enda som står

mellan mig och döden


är mitt skrik

som aldrig kommer





 

när min bödel

lämnar mig

är jag äntligen fri ...


att


Vila i frid  .....



 















 



Av lenie - 1 augusti 2009 11:08


Om du var i mina kläder 

skulle du säkert göra allt annorlunda

du med din säkerhet 

och din pondus

 

attityd  ...

 

Om du var i mina kläder 

hade allt varit annorlunda

ingen hade vågat sparka på

eller bespotta 

en sådan som du ...

 

hållning ... 

 

om du varit i mina kläder 

hade de suttit på en människa 

ingen sätter sig på

 

Ståndpunkt ...

 

När jag är i mina kläder 

måste det nog vara jag 

som inbjuder 

till denna 

förödmjukelsernas fest ....

 

antagande .... 

och 

slutsats ?






Ovido - Quiz & Flashcards