Alla inlägg den 8 juli 2009

Av lenie - 8 juli 2009 16:33


De ord jag använder här är mina egna ...  men det betyder inte alltid självupplevt ...

En del är tankar , känslor , upplevelser från andra människor ... en del är mina egna erfarenheter 



.. jag har haft förmånen att lära känna människor som på olika vis har psykiska sjukdomar/handikapp eller trauman ..

Jag tackar er alla för att jag fått låna era tankar , era berättelser och för att jag fått sätta mina egna ord på dem ... 


Jag har sällan träffat "en frisk" människa med så många friska tankar som de "sjuka" människor jag mött ...


jag undrar ofta vad som är vad ...

 

Lenie 

 

Av lenie - 8 juli 2009 15:29


Kände dig komma

gå ..

igen och åter ..

 

hörde aldrig din andning ...

kunde varken  se eller påtagligt känna dig..

men jag kände doften av din närvaro ..

visste att du aldrig lämnat mig helt ..

 

din frånvaro närde min längtan och min hunger ..

din närvaro dödade allt som var jag ..

jag blev vi , oss och du ....

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards