Alla inlägg den 25 juli 2009

Av lenie - 25 juli 2009 12:02


Det jag aldrig sa till dig ...

var det du aldrig fått höra 

borde fått höra ..



Hur älskansvärd

älsklig ...



(ett vackert ord
sug på det länge
låt det få ta plats ….)

Hur dina axlar formade
perfekta kuddar under mina händer
Hur din andning
alltid blev ett med min
I en säregen gemensam takt

Du skimrade
Glänste
Värmde , kylde

Jag blev mållös
Av dig

Jag sa aldrig till dig
Att du dansade märkliga danser i mitt inre

sjöng till min själ

att du var glädje och sorg

Att du ristat outplånliga spår

i mig ...

som jag bär med mig ... alltid


Jag önskar
att orden inte somnat på min tunga

att jag förstått att du behövde dem

 

som en lätt ryggsäck av ord

som räckt en bit på väg 

 .... kanske hela  ...



Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards